100 CIMS – Sant Roc 598m (Garrotxa, Gironès, Selva)

Us convidem a acompanyar-nos en una caminada atractiva per un territori on conflueixen tres comarques, La Selva, Garrotxa i El Gironès. El punt de sortida és Sant Martí de Llémena, llogarret situat als peus d’una llarga cinglera.

Des de Sant Martí guanyarem alçada ràpidament i abans d’una hora de caminada ens trobarem ja a la part alta de la cinglera. Un cop fet l’esforç inicial gaudirem d’una passejada agradable i còmode fins al cim, on es situa l’ermita de Sant Roc. L’indret on es troba és espectacular, protegida per profunds estimballs i, com no pot ser d’altra manera, esdevé un mirador privilegiat.

Creuant bona part de l’altiplà de Sant Roc arribarem a l’ermita de la Mare de Déu de Puig d’Elena o “Santa Lena”, tal com consta en els cartells indicadors. Des d’allà baixarem fins a l’ermita de Sant Andreu de la Barroca, des d’on iniciarem el darrer tram fins al poble, perdent alçada per un camí bonic i ombrívol.

Itinerari

0 min.  Començarem la caminada al llogarret de Sant Martí de Llémena. Tot passant pel costat de l’església i el cementiri avançarem en direcció a la muntanya. De seguida ens incorporarem a un camí principal, seguint-lo cap a l’esquerra.

7 min.  Arribarem a un mas, que s’anomena can Reixac, i decantarem a la dreta, en direcció a la cinglera. Continuarem per camí ample, que de seguida es converteix en corriol, senyalitzat amb marques de color groc.

22 min. Creuarem una pista i seguirem a la dreta pel corriol que continua costa amunt per dins el bosc. De seguida trobarem una bifurcació i decantarem a l’esquerra, en forta pujada.

39 min. Trobarem un camí empedrat i el seguirem cap a l’esquerra.

42 min. Bifurcació. Seguirem de front pel camí empedrat. Uns metres més endavant arribarem a una altra bifurcació i seguirem novament de front, deixant un camí a la dreta.

59 min. Trencall. Continuarem recte altra vegada.

1 h 12 min. Deixarem a l’esquerra un senderó, amb marques blaves, que baixa en direcció a la carretera, passant pel grau de la Sitja.

1 h 21 min. Ermita de Sant Roc, 598 m. Es troba en una balconada tranquil·la, protegida per grans blocs de pedra suspesos en l’estimball.

Marxarem de l’ermita pel corriol que ressegueix la cinglera en direcció sud-oest.

1 h 27 min. Arribarem sobre d’una plataforma espectacular, just on la cinglera cau verticalment.

1 h 32 min. Bifurcació. Decantarem a la dreta. Pocs metres més endavant arribarem a una altra bifurcació i girarem a la dreta, deixant el sender de la ruta de les ermites i Amer.

1 h 52 min. Ens incorporarem a un camí ample, seguint-lo cap a la dreta.

2 h 02 min. Deixarem el camí ample i seguirem de front, fent drecera per un corriol. De seguida trobarem un trencall on creuarem la pista i seguirem recte per pujar cap a santa Lena.

2 h 07 min. Bifurcació. Marxarem cap a l’esquerra.

2 h 17 min. Mare de Déu de Puig d’Elena. Marxarem pel camí ample de davant l’entrada de l’ermita.

2 h 25 min. Deixarem el camí principal que gira a l’esquerra i decantarem a la dreta en direcció al damunt d’un petit turó.

2 h 31 min. Coll i Bifurcació. Deixarem el camí principal i marxarem a la dreta per un senderó ombrívol que s’endinsa al bosc.

2 h 42 min. Can Sotera. Passarem pel costat d’el mas i continuarem baixant.

2 h 52 min. L’Oriol. Deixarem el mas abandonat a la dreta i seguirem baixant.

3 h 02 min. Sant Andreu de la Barroca. Marxarem de l’indret perdent alçada per la carretera, en direcció nord.

3 h 05 min. Deixarem la carretera i decantarem a la dreta per una pista de terra.

3 h 11 min. Després d’un revolt, abandonarem la pista i marxarem a l’esquerra per un corriol que s’endinsa al bosc. Pocs metres més endavant aquest corriol en transforma en un ample camí empedrat.

3 h 17 min. Bifurcació. Decantarem a l’esquerra, baixant per un sender ombrívol en direcció a Sant Martí.

3 h 25 min. Bifurcació. Seguirem cap a la dreta, el corriol de l’esquerra ens portaria a la gorga de les Bruixes, però està molt embrossat. Més endavant trobarem algun altre trencall, on seguirem sempre el camí senyalitzat amb marques de color groc.

3 h 45 min. Sant Martí de Llémena. Punt final de la caminada.

IMPORTANT:
El desplaçament fins al punt d’inici de la caminada a Sant Martí de Llémena es farà en cotxes particulars i no en bus com és habitual.