EXCURSIONISME-Cims i travesses per Catalunya, Turó de l’Escletxa, 447m (Bages)

Us proposem una caminada en la que seguirem part del GR5, el qual comparteix trams del GR96, i el camí ral de Vacarisses.

Itinerari:

Iniciarem la caminada a l’estació d’autobusos de Monistrol de Montserrat. (coordenades 41.610314, 1.846181)

Creuarem el pont per sobre el riu Llobregat i les darreres cases en direcció a l’estació de tren.

15 min. Enfilarem un sender amb trams de calçada de pedra i marges construïts per ordre de Pere el Cerimoniós per protegir el camí de les riades.

30 min. Arribarem a les ruïnes de l’hostal de la Creu de Guardiola, darrer hostal del camí romeu a Montserrat. L’origen del seu nom l’agafa d’una creu de terme ara desapareguda. Aquest serà un bon lloc per esmorzar.

1 h Seguirem una pista on  hi veurem un parell de barraques de pedra seca al costat esquerre.

1 h 30 min. Deixarem la pista i seguirem el GR5 per un sender.

1 h 45 min. Passarem una cadena, deixant a la nostra dreta el torrent de Can Jan.

1 h 50 min. Creuarem la C55 amb molta precaució, ja que no hi ha pas de vianants.

1 h 55 min. Passarem per dins de la urbanització de Can Prat.

2 h 15 min. Creuarem el pont sobre la via del tren i tot seguit creuarem per sota la C16.

2 h 40 min. Pel GR5 arribarem a les ruïnes de can Gall de Dalt. Seguirem un sender fins a un encreuament de pistes, on agafarem la primera a l’esquerra.

3 h Deixarem la pista i enfilarem un sender que ens porta al cim.

3 h 15 min. Cim del Turó de l’Escletxa, vèrtex geodèsic. Si no hi ha boira gaudirem de magnífiques vistes de Montserrat, La Mola i El Pal de Paller.

3 h 30 min. Desfarem el camí de pujada i seguirem el GR5 per un sender.

3 h 40 min. Continuarem pel GR5, ara per una pista en la qual hi veurem una barraca de pedra seca en perfecte estat de conservació i una tina de sulfatar. Seguirem fins a Rellinars.

4 h Arribarem al carrer de les Serres, amb la B122 a Rellinars, on ens recollirà el bus i donarem per acabada l’excursió. (coordenades 41.635995, 1.907062)