BICICLETA-2on Diumenge de mes en BTT

ATENCIÓ, CAL DISPOSAR DE LA LLICÈNCIA PERTINENT A L’ACTIVITAT PER PODER REALITZAR-LA.

En cas de no disposar-ne, en podem gestionar una provisional al preu de 5€. Cal posar-se en contacte a secretaria@cep.cat. Com a molt tard es podrà solicitar fins al dia 2 d’abril.

Última hora: Degut a que el recorregut transcorre per l’EIN Capçaleres del Riu Foix i passa per dintre de la zona de nidificació de l’Àliga Cuabarrada, farem una petita modificació del recorregut. Amb aquesta modificació superarem la zona afectada sense problemes.

Sortirem a les 8 del matí de la Creu de la Pelegrina. Agafarem un camí que ens portarà sota els Pujols, entre Les Cabanyes i La Granada. Des d’aquí, per la carrerada farem cap a Guardiola, deixarem l’asfaltat i a poc a poc, i pedal a pedal, començarem a endinsar-nos a la Serra de Font-Rubí, passarem pel Mas de La Mosca i l’Alzinar. I 3 quilòmetres més endavant, trobarem el decantall que porta a la masia de Pareres, on esmorzarem. Aquí és on comença la pujada a la masia i al turó de Clivelleres, primer suaument i un cop deixat, a l’esquerre, el congost de Valldellós, el camí força pedregós s’enfila bruscament fins al camí que ve de Sant Quintí, aquí s’acaben les pedres, però no la pujada, ja que encara queda un trocet fins a la masia de Clivelleres i una mica més fins al cim del Turó del mateix nom. Des de la masia, es pot gaudir d’una espectacular vista de la plana penedesenca, després d’un descens per un corriol força entretingut passant pel costat de la font de Clivelleres farem cap a la muntanya del Marquès. Agafarem el camí que ve de Sant Joan de Mediona i pujarem fins a la plana del Bolet  i seguint la carena fins al coll de Mas Vellet, de 783 mt. (punt més alt de la sortida), des d’aquí començarem a baixar fins al Coll de la Barraca i Font-Rubí, seguirem baixant fins la Massana – Vilobí i Vallformosa, per endinsar-nos entre vinyes fins a les caves Loxarel i Pacs, per arribar a Vilafranca per la zona esportiva amb 48 quilòmetres a les nostres cames.

S’ha de portar esmorzar, beguda, casc i eines de reparació personals.

Depenent de l’horari i les forces des del Coll de la Barraca, hi ha l’opció de pujar cap a la cova de la Guineu i baixar per la font de Llinàs, allargant uns 3 quilòmetres la sortida.