BTT Matinal del segon diumenge de mes

SORTIDA BTT PARC DEL GARRAF – PUIG DE LA MOLA

El diumenge, 13 de novembre,  farem la sortida de btt al Puig de la Mola. Un dels cims emblemàtics  del  Parc del Garraf, situat entre Olivella i Olesa de Bonesvalls i encreuament entre el GR-5 i el GR-92,3.

Sortirem a les 8 de la plaça de les Arts (darrera del Ricard Fortuny) i anirem cap a les Gunyoles i el fondo de Santa Magdalena. Pel camí dels Pelagons farem cap a Olivella i poc abans d’arribar al nucli urbà girarem cap a la cova de Cal Montaner, on farem parada per esmorzar.

Tornarem a pedalar i ben aviat començarem a pujar pel costat del Barret del Rector fins a trobar la pista que va de Can Grau (escola de Natura) a Olesa de Bonesvalls. Durant unes 2 quilòmetres, anirem per aquesta pista, molt bona i de baixada, i passarem pel costat de l’avenc de l’Esquerrà i tot seguit, decantarem a la dreta per començar a pujar pel Puig de la Mola. La pujada és exigent amb dues rampes molt pedragoses, però tret d’aquests dos paranys, es pot ciclar força bé. L’últim tros és encimentat. Un cop al cim, que està coronat per una torre de guaita, podrem observar una impressionant vista del Penedès, el Garraf i part del Baix Llobregat.

Per la baixada, tenim dues opcions: la primera és desfer el camí que hem fet de pujada i fer una llarga baixada fins la pista principal, que tindrem que ciclar pujant. I la segona, baixar fent drecera pel GR-92,3 (això sí, xino-xano i amb la btt a l’esquena). Les dues opcions fan cap a l’encreuament del GR-5 i el GR-92,3, on comença la baixada del fondo del Cocó, més coneguda per corriol o trialera de Santa Susanna, que després de 2,5 quilòmetres baixant fa cap a la imponent casa pairal de Santa Susanna, tot passant pel costat d’un immens pi, que agafa el nom de la mateixa masia.

Com que tot el que puja baixa o al revés, ara tocarà pujar una estoneta fins la Serra dels Carlins, a tocar de CanMitjans. Tornarem a baixar fins al començament dels Pelagons, fondo de Santa Magdalena i l’Arboçar. Passarem per Sant Pere Molanta i farem cap al mateix lloc de sortida.

Informació

Dia i lloc de sortida: 13 de novembre de 2016, a la plaça de les Arts (darrera Ricard Fortuny).

Hora: 8 del matí.

Distància: Entre 48 i 52 km, depenent de l’opció de baixada.

Dificultat física: Mitja –alta.

Dificultat tècnica: Mitja – alta.

Cal portar: casc, estris per averies, càmera de recanvi, beguda, esmorzar i  quelcom més per picar.