BICICLETA-Segon diumenge de mes (MONTCAU)

El dia 15 d’octubre anirem al Montcau, un dels pics amb més anomenada, però més desconeguts pels amants de la btt. Sortirem a les 8 del matí de la plaça de les Arts direcció Cantallops, passant per Les Gunyoles. Agafarem el camí de la muntanya rodona i el bosc dels vidriers per arribar a l’Ordal per Can Ravella.

A partir d’aquí començarem la pujada cap a l’avenc d’Ordal, situat al cim de la Serra del Pi de Molló i un a dalt farem parada per esmorzar i recuperar forces, abans de tornar a ciclar cap al nostre objectiu.

En lleugera baixada, farem cap a les ruïnes del maset de la Parellada i d’aquí cap amunt, pel camí del Montcau. Primer puja suaument per empinar-se sobtadament per un tram ample, però força pedregós, finalitzant amb una forta rampa encimentada que ens portarà fins al cim del Montcau, de 643 metres. Situat al damunt mateix de la població de Gelida, després de tanta pujada ara toca baixar, ho farem pel collet del Montcau fins al coll de Portell, que separa les comarques del Baix Penedès i del Baix Llobregat. Seguirem baixant fins l’Ordal, pel camí de Mas Granada. Un cop a Ordal, tornarem per Sant Pau-Sant Sebastià del Gorgs i Vilafranca del Penedès.