PAÏR TORRONS: Caminada, pedalada i curses – Cim de la Creueta 526m. (Serra d’Ordal)

Com cada any,  el Centre ofereix la possibilitat d’anar apaïr els torrons. Enguany es farà al cim Cim de la Creueta 526m. (Serra d’Ordal),   per als no socis el preu és de 2 euros. Cal inscripció prèvia.

NOTA IMPORTANT:
Enguany i seguint la normativa Covid, ens veiem obligats a suprimir l’esmorzar popular per tal d’evitar aglomeracions, i guardar les distàncies recomanades. Per tant, cal que tothom es porti el seu esmorzar i el got per beure. El CEP posarà per tothom aigua, el vi i les postres.
Caldrà mantenir en tot moment, les distàncies entre els participants de l’excursió.

La Creueta és una muntanya de 527 metres que es troba al municipi de Subirats, a la comarca de l’Alt Penedès.

EXCURSIONISME

9:00 Estació d’autobusos en cotxes particulars, o a un quart de 10 del matí, de l’aparcament de Can Parellada, situat just a les primeres cases del poble d’Ordal.
Cal observar que en els cotxes nomes s’hi poden encabir quatre persones totes amb mascaretes d’acord amb la normativa Covid.

Dificultat: Fàcil.
Kilòmetres a peu: 12 aproximadament.
Desnivell: 266 m.
L’excursió que us proposem, recorre les pinedes ufanoses de la serralada d’Ordal assolit el cim de la Creueta, el cim no te massa bona vista doncs esta cobert d’una atapeïda massa forestal, on la gran majoria son pins.
Passarem per l’avenc d’Ordal, el qual té una boca molt gran, però d’escassa fondària, ja que esta cobert per sediments.
Continuarem en direcció a les ruïnes del Maset d’en Parellada i pujarem al cim del Montcau, on gaudirem d’una bona panoràmica, si el temps ho permet.
El descens el farem pel fondo de mas Granada que ens retornarà al poble d’Ordal i a Can Parellada.

BICICLETA

08: Creu de la Pelegrina.

5 HORES – 40 KM APROX. – 550 MT

Sortirem a les 8 del matí de la Creu de la Pelegrina direcció a Sant Sebastià, Sant Pau d’Ordal i el Pago, tot per camins entre vinyes. A partir d’aquí, entrem a zona boscosa per agafar la pujada per una pista ampla i ciclable cap a la carena del Pic del Motlló i d’aquí al cim de la Creueta. Per arribar-hi hem de fer uns últims 300 metres ciclables, però molt tècnics i pedregosos i un cop allà esmorzarem. Reprendrem la marxa baixant fins a Can Ravell, passant prèviament per l’avenc d’Ordal. Creuarem la Nacional-340 i per un llarg camí entre bosc, amb lleugera baixada, passant pel frondós fondo dels Vidriers i la muntanya Rodona, farem cap a Cantallops i d’aquí, un altre cop entre vinyes, tornarem a Vilafranca.

Nivell físic i nivell tècnic: Mig
Cal portar: Casc, beguda, eines per averies,i alguna cosa per picar i esmorzar

CURSES

08:30 Pàrquing del costat del restaurant el Racó del Pago a la N340. Mirem de compartir cotxes.

41°23’02.1″N 1°48’50.8″E

La ressenya:

10km i +370m

Ruta circular  per la Serra de Molló o també conegut  com a boscos de la Creueta.

Sortim del  Barri del Pago (Subirats) direcció a la ” vinya del Mingo ”  on poden contemplar el murs i barraques de pedra seca. Seguirem direcció al coll de la Creueta passant per pistes i corriols . Esmorzarem al arribar al cim de la Creueta . La tornada sera per pista  fins arribar a Can Revella on agafarem la riera  dels Vidres per encarar la tornada cap al punt de sortida. La ruta són uns 10 km. molt distrets per boscos i corriols, amb molt bones vistes.

El track:

Mira aquesta ruta!
https://ca.wikiloc.com/rutes-correr/sant-pau-dordal-90631678 (Sant Pau d’Ordal) a #wikiloc