Sortida infantil. Camins i coves: Cova de la Guilla i Torrent de Llobets (St. Jaume dels Domenys)

ATENCIÓ al canvi d’hora de dissabte a diumenge!

Itinerari

Anirem per la N-340 direcció Tarragona fins a la sortida de cal Rubió-La Munia-Sant Jaume dels Domenys (B-212); quan arribem al trencall del barri de la Carronya (uns 2km abans de Sant Jaume dels Domenys), seguirem per la TV-2121, travessarem el nucli i continuarem  fins al bosc del costat de les masies de Gomila on iniciarem l’excursió a peu

Sortim del bosc de Gomila seguint el camí principal i quan comença una baixada suau podrem veure el Gatell i la plana del Baix Penedès fins al mar. La pista fa un gir cap a la dreta i ens endinsem al llit del Fondo Gros direcció nord, on podrem observar la vegetació pròpia: el pi blanc, l’alzina, el garric, el margalló…

Continuarem pel torrent, que es va tancant i serpentejant, però quan s’obre una mica a l’esquerra veurem una pedra amb una marca blava i una fita. En aquest punt surt un senderó molt poc visible que va en sentit contrari al que dúiem fins ara, el seguirem i més enllà girem cap a la dreta per un sender més rocallós on trobem restes d’un marge. Quan trobem una fita, ens desviarem cap a l’esquerra baixant i travessant un petit torrent on hi ha un grup de margallons, anirem seguint cap a l’esquerra sense guanyar gaire alçada fins a un punt on girem a la dreta. En poc temps ens trobarem a la boca de la cova de la Guilla. L’entrada de la cova és petita i en primer terme només hi caben 3 persones però passant a quatre grapes per un petit forat s’accedeix a una sala més gran molt fosca on és imprescindible portar lot o frontal per moure-s’hi. Si ens trobem ratpenats, caldrà respectar-los!

Després de la visita desfarem el camí fins al marge trencat i seguirem a l’esquerra per un antic camí poc marcat fins creuar  un tallafoc que ens durà a una pista. Seguirem per la pista fins a una cruïlla; encararem el camí del mig tot descendent fins al torrent de Llobets. Continuarem, en uns 35m aproximadament, ens trobarem una cruïlla on deixarem el torrent i agafarem el camí de l’esquerra que va pujant al costat de marges d’antics conreus. Tot caminant sempre pel camí sense desviar-nos, veurem ala dreta, una bassa d’aigua que utilitzen els bombers i a l’esquerra, una cabana de pedra seca ben conservada. Baixarem cap al Gatell i continuarem per un camí asfaltat que es converteix en un camí que passa entre vinyes, oliveres i ametllers. Després d’un petit bosquet girarem a l’esquerra per un tram encimentat. Quan veiem a prop la teulada de la masia de Gomila continuarem recte travessant una vinya cap al bosc del davant,travessarem i arribarem al lloc de la sortida, on acabarem l’excursió.

Informació

Sortida: Estació d’autobusos de Vilafranca

Data: Diumenge, 25 d’octubre

Hora sortida: A les 9 del matí

Excursió: d’uns 9 km i 300 m. de desnivell

Durada: aproximada d’unes 3 hores a pas d’infant, sense parades.

Cal portar: Calçat i roba adient, esmorzar, aigua, ganyims, llanterna per entrar a l’interior de la cova i ganes de passar-ho bé.

El desplaçament fins les masies de Gomila serà en cotxes particulars.

Excursió guiada per Alícia Figueras i Josep Mª Farré.

Organitza el Centre Excursionista del Penedès 93 817 22 41

Sortida gratuïta per la que cal inscripció prèvia per la web o a la secretaria del CEP.