Sortida Infantil. Cova de la Plana Joana.

Cova de la Plana Joana

La cova de la Plana Joana o cova Gran està situada a 490 m sobre el nivell del mar, a uns 3 km del poble de la Juncosa de Montmell. Es la cova més gran de la zona i antigament es feia servir com a refugi per a ramats i pastors.També pujarem al Puig de la Cova ( 663 m ), un fantàstic mirador del Montmell, però també de bona part de les comarques tarragonines i del sud de Barcelona, així com de la mar Mediterrània, Montserrat i alguns cims pirinencs. Farem una ruta circular sortint del bonic poble de la Joncosa de Montmell. La distancia recorreguda serà d’uns 7 km amb un desnivell positiu de 320 m.

Itinerari

Anirem amb cotxes particulars fins a la Juncosa de Montmell, passant per la N340 fins a l’Arboç, Banyeres, Llorenç i la Bisbal de Penedès. Aparcarem a l’àrea esportiva de la Juncosa, des d’on començarem a caminar.

Deixarem el poble de la Juncosa resseguint unes vinyes a tocar del cementiri fins a trobar un camí que ens durà a la carretera, la creurem i agafem un camí que baixa fins al Torrent del Mas Campanera. Seguirem aquest torrent per un corriol fins a arribar a un encreuament de camins. Aquí agafarem un altre corriol que segueix el torrent que ens durà fins a la cova.

Deixarem la cova en direcció nord seguint unes fites de pedra que ens ajudaran a arribar al cim de la Cova.

Deixarem el cim en direcció nord per una pista forestal que més endavant deixarem per un camí que baixa fort fins a la carretera que ve del coll de l’Arca. Desprès de creuar la carretera tornarem a ser al punt d’inici.

Us podeu inscriure omplint aquest formulari.

Lloc sortida Estació d’autobusos de Vilafranca

Hora inici 9:00

Durada 3:00 hores a pas d’infant

Cal portar Calçat adient per terreny pedregós, ,esmorzar, aigua, ganyips i ganes de pasar-ho bé

Guiada per Familia Navarro Ferrer

El desplaçament fins a la Juncosa serà en cotxes particulars.