100 CIMS – Puig de la Cabrafiga 614m (Baix Camp)

Després de buscar informació sobre itineraris per la zona, els organitzadors d’aquesta sortida no van tenir cap dubte que la ruta més interessant per descobrir aquest cim és la que van descriure els companys de Tot Natura. Per aquest motiu hem decidit seguir-la tal com ells la van pensar, prenent les seves paraules que detallen de manera acurada la caminada que us proposem, i que tot seguit reproduïm íntegrament:

“Atractiu, preciós, magnífic, complert i variat recorregut circular des de Pratdip. Es tracta d’un recorregut totalment senyalitzat, molt fàcil de seguir i sense pèrdua. Només cal anar amb cura en un dia de fort vent ja que no només és molest, sinó que pot donar ensurts dalt de la carena perquè pot arribar a tombar una persona, per alguna cosa estem a la Serres del Mestral.

Es pot fer en els dos sentits, en aquest cas hem optat per fer-ho al revés del que és habitual perquè potser és una mica més senzill en aquest sentit.
Itinerari

Pratdip, Monument al Dip, pista Camí de les Planes del Rey, sender, Sant Isidre, Barranc de la Dòvia, Salt de la Savinosa, les Fontanelles, T-310, Pas del Cabrit, Castellet de les Mugues, Cova, Coll dels Meners, Puig de Cabrafiga, Pas del Gos, Portell dels Grauets, línia A.T., Roca del Migdia, Pratdip.

Sortim de Pratdip, de la zona esportiva, anant a trobar la carretera i la seguim uns metres a la dreta. Ben aviat al costat d’un pal indicador agafem el camí que surt baixant a la dreta. Es el camí de les Planes del Rei que aviat baixa al fons del Barranc de la Dòvia. Continuarem pel seu costat, fins a creuar-lo al costat del Salt de la Savinosa. Acostuma a portar aigua, tret de les situacions de sequera més persistents. És un tram planer i agradable. Passarem pel costat d’una edificació coneguda amb el nom de Les Fontanelles. Poc desprès creuarem la carretera per sota i començarem a pujar, amb alguns trams costeruts i alguns replans més endavant. Arribem a un trencall. Les marques ens indiquen que hem de girar a l’esquerra, però seguim recte per pujar al Castellet de les Mugues on la vista sobre la costa i el Cap de Salou és excepcional. Desfem el camí i al arribar al trencall girem a la dreta. Anirem per un corriol amb vegetació baixa que va flanquejant el vesant marítim del Puig de les Mugues. El darrer tram puja una mica més dret per assolir el Coll dels Meners (458m.) Continuarem pujant per la carena per superar el Pas del Cabrit, que no te cap dificultat. Seguirem per la carena sud del Cabrafiga per assolir el cim del Puig de la Cabrafiga (614m.). És un mirador privilegiat sobre la Serra de Llaberia i s’arriba a veure també la Mola de Colldejou. Les vistes cap a la Serra de Vandellòs i els Dedalts també és molt atractiva per davant de la línia de costa.

Començarem a baixar, seguint la carena del Cabrafiga, amb algun tram estret però es passa be si el vent no és excessivament fort. Si el mestral bufa de valent caldrà anar molt en compte. Hem de desgrimpar una mica al final de carena, passant pel Pas del Gos, que te el nom gravat a la roca. Continuarem baixant per la carena, amb alguns trams més pendents, però es baixa be. Més endavant girem a la dreta amb un pas entre uns rocs. És el pas dels Grauets, només cal posar la ma en algun moment però no te cap dificultat. Agafarem el corriol que ens entrarà al bosc, un tram molt bonic i agradable de bon baixar, vorejant la Roca del Migdia. Desprès d’un bon troç arribarem a la carretera i la seguim uns metres a l’esquerra per arribar a la zona esportiva, on finalitzem aquest fantàstic i agraït recorregut. La dificultat és baixa i no te cap problema per gent acostumada a caminar. El qualifiquem com a moderat pel desnivell i perquè cal posar les mans en alguns moments, però no te cap dificultat tècnica.”

Enllaç amb el track previst.

Enllaç amb més fotografies de la sortida del nostre sòci Reynaldo.