RAQUETES DE NEU- Taga 2040m. (Ripollès)

La muntanya del  Taga és una de les  més populars del Ripollès, i és visitada per molts excursionistes i muntanyencs,  tant a l’estiu a peu com a l’hivern amb esquis o bé raquetes.  Esta   situada a la serra de Conivella, separa les valls del riu Freser a Ponent i el Ter a Llevant,  el seu cim es coronat per una creu metàl·lica des d’on  es gaudeix d’una panoràmica excel·lent del Pirineu oriental, i el Pre-Pirineu.

Aproximació en cotxe: de Vilafranca arribarem  Ribes de Freser, on agafarem la carretera que puja al poble de Pardines . Un kilòmetre abans d’arribar a Pardines, prenem a la dreta una pista asfaltada indicada cap el càmping Pardines, passarem pel llogarret de Vilaró i també  per la barriada de  Puigsac. Finalment aparcarem els vehicles a la vora de l’ermita de Santa Magdalena de Puigsac, que és romànica del segle XII, en el portal d’entrada   hi  ha  un porxo adossat.

ITINERARI A PEU I RAQUETES

Segons com trobem la neu al començament,  anirem amb raquetes o a peu.

Iniciarem l’excursió per la pista que puja tot passant pel davant de  la masia can Roca on girarem a la dreta. Hi ha un  pal indicador. Segueix la pista en lleugera pujada pel costat de prats,  arribant al coll del Bac on continuarem a l’esquerra cap els prats del Bac, la pleta de les Nou Fonts, i la portella d’Ogassa.

2 h Portella d’Ogassa 1902 m a partir de la portella, l’itinerari puja prop de la carena amb bones vistes al dos costats, fins assolir el cim del Taga.

3 h Cim del Taga 2040 m. Amb la creu i el piló del vèrtex. La vista és esplèndida en totes direccions. Al sud el Montseny i Montserrat , a l’oest majestuós el Pedraforca, al nord el Puigmal i el Puig Cerverís . La baixada la farem pel mateix lloc o bé per on sigui  més còmode.

Notes: Cal prendre esmorzar,  dinar i aigua i ganyips pel recorregut. Dinarem  si fa bo a l’ermita de Santa Magdalena.