En el context de la ja consolidada marxa de resistència 7 Cims, que el 2026 celebrarà la seva 22a edició, torna també la caminada popular “El Foix”, que enguany arriba a la seva 18a edició. Aquesta sortida proposa un ascens a peu fins al Santuari de la Mare de Déu de Foix, patrona del Penedès, ubicat en un indret elevat i ple d’història. En aquest mateix punt s’alçava antigament el castell de Foix, documentat al segle XI i avui reduït a ruïnes.
El Santuari, d’origen romànic, ha anat transformant-se amb el pas del temps, però continua essent una construcció majestuosa situada a 660 metres d’altitud. En dies clars, el seu emplaçament permet gaudir d’unes panoràmiques excepcionals sobre el Penedès i els seus dos vessants. L’espai forma part de la ruta “Miravinya”, un itinerari pensat per redescobrir el territori des de miradors privilegiats.
Durant la visita, podrem accedir a l’interior del Santuari i escoltar unes breus explicacions a càrrec dels Amics del Santuari de Foix, que ens ajudaran a entendre millor el seu valor patrimonial. A més del propi Santuari, el recorregut ofereix diversos punts d’interès que enriquiran l’experiència de totes les persones que participin en aquesta nova edició de la caminada popular “El Foix”.
Una proposta plena de natura, història i paisatge. T’hi apuntes?
El nostre agraïment per la seva col·laboració a: Ajuntament de Torrelles de Foix, Associació Cívica del Santuari de Santa Maria de Foix, ADF Alt Foix
(Cartell pendent d’actualitzar)
És una caminada gratuïta amb un recorregut d’uns 12 km i que estarà guiada per l’excursionista Toni Inglada.
Per participar-hi, no cal inscripció.
