REGLAMENT OFICIAL DEL RAID-GIMCANA DEL CEP
1. Objectiu del reglament
Aquest reglament té com a finalitat establir les bases de participació i desenvolupament del Raid-Gimcana organitzat pel CEP per celebrar el seu 50è aniversari.
L’activitat inclou diverses proves temàtiques relacionades directament a les diferents seccions del Centre Excursionista del Penedes, per tant, les proves tenen un alt component temàtic de diferents disciplines vinculades a l’esport de muntanya.
Per ser l’equip guanyador, durant el matí del diumenge 12 d’octubre, haureu de fer servir enginy, astucia, agilitat i suar de valent per superar les proves. Esteu preparats!??
Resum Esquemàtic:
R2. Punt de trobada i desenvolupament de la jornada
● El punt de trobada serà a les 8:00 h. del diumenge 12 d’octubre al Parc de Sant Julià de Vilafranca del Penedès.
● Aparcament al pàrquing de l’Auditori el màxim a prop del Parc de Sant Julià
● Al Parc de Sant Julià comptarem amb la col.laboració dels Falcons de Vilafranca que donaran el tret de sortida amb un pilar matiner.
● Al parc es farà la prova classificatòria per determinar l’ordre de sortida
● En finalitzar la prova classificatòria s’entregarà un sobre amb la ubicació de la següent  prova. Aquest procediment es repetirà successivament fins que es completin totes les proves.
● L’hora màxima de finalització de la darrera prova serà a les 14:00 h.
3. Estructura de l’Esdeveniment
⮚ Equips participants
● Nombre total d’equips: 20
● Membres per equip: 4 (majors de 18 anys)
● Caldrà portar el mateix color de samarreta
● Posar nom a l’equip
⮚ Proves
● Total de proves: 10
●  Les proves es distribuiran en 5 espais diferents que haureu de trobar amb les pistes que s’entregaran
● Cada espai acollirà 2 proves.
⮚ Desplaçaments
● Els desplaçaments entre els diferents espais es farà en un sol vehicle per equip.
● Caldrà respectar en tot moment les normes de circulació i seguretat viària. El temps de circulació per carretera no es comptabilitzarà.
4. Inscripció i Pagament
4.1. Condicions d’Inscripció
⮚ Requisits
- 
- Cada equip ha d’estar format per 4 participants.
 - Tots els participants han de ser majors d’edat i, si condueixen, disposar del permís de conduir.
 - La inscripció serà online a l’enllaç https://cep.cat/activities/raid-gimcana-de-muntanya/ i només serà vàlida un cop s’hagi completat el formulari i efectuat el pagament.
 
 
⮚ Termini
- 
- Inscripcions obertes des del divendres 19 de setembre fins al dilluns 6 d’octubre, o fins a completar els 20 equips.
 - No s’acceptaran inscripcions fora de termini.
 
 
⮚ Documentació a entregar a la seu del Centre Excursionista del Penedès
- 
- Còpia del DNI de cada participant (requisit per l’assegurança individual).
 
 
4.2. Pagament
⮚ Quota
- 
- 100 € per equip (25 € per cada participant).
 
 
⮚ Mètode
- 
- Inscripció online a https://cep.cat/activities/raid-gimcana-de-muntanya/
 - Omplir les dades personals, correu electrònic i telèfon de contacte
 - Seleccionar la inscripció d’equip i pagament de 100€.
 - Seguidament fer la inscripció dels altres components de l’equip a un “equip existent” i a cost de 0€
 - Continuar i fer un pagament únic
 
 
⮚ Confirmació
- 
- Un cop rebut el pagament, s’enviarà un correu de confirmació al responsable de l’equip.
 - Cal conservar el comprovant de pagament.
 - En cas de mal temps o per motius de força major, l’organització valorarà el retorn de l’import o la celebració en una data alternativa.
 
 
⮚ Cancel·lacions
- 
- Si un equip cancel·la i no hi ha llista d’espera no hi haurà devolució de l’import. En cas que hi hagi llista d’espera es retornarà el 100% de l’import abonat.
 - En cas de cancel.lació per força major l’organització valorarà l’opció del retorn de la inscripció.
 - No es faran devolucions per cancel·lacions fora de termini.
 
 
5. Normes de Participació
⮚ Identificació
- 
- Cal portar l’acreditació facilitada per l’organització.
 
 
⮚ Puntualitat
- 
- Es demana màxima puntualitat a l’inici de la primera prova.
 
 
⮚ Respecte
- 
- S’ha de mantenir una actitud respectuosa amb la resta d’equips, organitzadors i jutges.
 
 
⮚ Desplaçaments
- 
- Només es poden utilitzar vehicles amb l’assegurança i l’ITV al dia.
 - El conductor ha de tenir el permís de conduir vigent.
 - Prohibit consumir alcohol o substàncies prohibides abans i durant l’esdeveniment.
 - L’organització no es farà responsable dels accidents o danys fets amb el vehicle que s’utilitza pels desplaçaments
 
 
6. Desenvolupament de les Proves
⮚ Reglament específic
- 
- Cada prova tindrà unes normes pròpies que s’explicaran abans de començar.
 
 
⮚ Supervisió
- 
- Hi haurà jutges i personal de l’organització a cada espai.
 
 
⮚ Puntuació
- 
- La puntuació de cada prova se sumarà per establir la classificació final.
 
 
2. Avituallaments
- 
- Hi haurà un punt hídric i sòlid a cada espai.
 
 
7. Sistema de Control i Puntuació
⮚ Control de Temps
- 
- Solament es comptabilitzarà el temps i els objectius assolits de cada prova.
 - Els desplaçaments amb el cotxe no es comptabilitzaran.
 
 
⮚ Criteris de Puntuació
- 
- Punts per temps: Segons el temps aconseguit al final de la prova.
 - Punts per objectius: Per assolir fites concretes de cada prova.
 - Pregunta, enigma i penyores: Cada prova inclou una pregunta, un enigma o una penyora. Cada resposta correcta suma 5 punts addicionals a la prova.
 - Les ajudes externes: Cada equip pot comptar amb els col·laboradors que consideri necessaris per reunir les penyores de cada prova. Un cop finalitzades totes les proves, haurà de portar les penyores aconseguides al local del CEP per validar-les..
 
 
⮚ Taula de Puntuació

- Punts per temps: Segons la posició en completar temps per prova.
 - Punts per objectius: Cada prova tindrà objectius específics (per exemple, encertar una diana,arribar a un punt concret, completar un circuit, etc.), amb un màxim de 5 punts.
 - Punts per pregunta, enigma o penyora: 5 punts addicionals.
 - Puntuació màxima per prova: Suma de tots els apartats. L’equip amb més punts acumulats al final de les 10 proves serà el guanyador.
 
8. Premis i Obsequis
⮚ Lloc i hora
- 
- A les 14.30 al local del Centre Excursionista del Penedès al carrer Pere el Gran, 18 de Vilafranca del Penedès.
 
 
⮚ Obsequi per a tots els participants
- 
- Tothom rebrà un obsequi per la seva participació
 
 
⮚ Premis especials
- 
- Els tres primers equips classificats rebran regals especials
 
 
9. Seguretat
⮚ Cobertura
- 
- Tots els participants estaran coberts per una assegurança de responsabilitat civil i una assegurança personal durant l’esdeveniment.
 
 
⮚ Emergències
- 
- Hi haurà un equip de primers auxilis a cada espai.
 - En cas d’accident, s’haurà d’avisar immediatament a l’organització. Es proporcionarà un número de telèfon el mateix dia de l’esdeveniment.
 
 
10. Sancions
⮚ Incompliment
- 
- L’incompliment de qualsevol de les normes pot suposar la desqualificació de l’equip o l’expulsió del participant.
 
 
⮚ Conducta antiesportiva
- 
- Qualsevol conducta antiesportiva serà sancionada segons la gravetat de la falta.
 
 
11. Acceptació del Reglament
La inscripció a l’esdeveniment implica l’acceptació total d’aquest reglament i de les decisions de l’organització.
Per a qualsevol dubte o consulta, l’organització estarà disponible abans i durant l’esdeveniment.
Us desitgem molta sort i que gaudiu d’aquesta aventura!
