100 cims. Pic de Catapedrís, 2805m. (Andorra)

ATENCIÓ: És aconsellable portar grampons degut a les ultimes nevades i a la manca de fusió de la neu, encara en queda força

El pic de Cataperdís fa frontera entre el Principat d’Andorra i França i des del cim es poden contemplar  infinitat de pics i llacs  d’alta muntanya,  doncs està situat en l’anomenat Pirineu axial .

L’assolirem de manera bastant còmoda i fàcil des de la part més alta de l’estació d’esquí d’Ordino- Acalis on l’autocar ens deixarà a la cota 2200.

Al  tractar-se  d’un cim amb una alçada considerable, els canvis  meteorològics poden ser sobtats pel que cal anar degudament preparat amb roba impermeable i d’abric.

Degut a la facilitat d’accés al cim, propicia que sigui  força visitat pels muntanyencs i turistes .Nosaltres i de manera opcional assolirem dos cims: el Cataperdís, motiu principal d’aquesta excursió i el seu veí  el  pic d’Arcalís de 2776 m.  i de manera també opcional  pels més agosarats,  la baixada es podrà fer per una altra vall, la de Angonella visitant els estanys  i el refugi del mateix nom. Això, comporta un descens de 1400 metres fins al poble de Llords que és on ens pot recollir l’autocar

Itinerari

Començarem l’excursió,  a l’aparcament de la part superior de l’estació d’esquí d’Ordino- Arcalis a 2200 m. a l’inici anirem per el camí marcat com a GR de l’Alta Ruta Pirinenca  HRP.  El seguirem fins al túnel no acabat, que s’havia projectat per unir aquesta vall amb França,  per la vall  de Soulcem i que va quedar en projecte per part dels francesos.

30 min. Basses del Port de Rat 2352 m. seguirem cap a l’esquerra una pista d’esquí, tot aquest itinerari esta  molt ben senyalitzat amb marques grogues. És molt probable que en alguna raconada i en aquestes dates al ser enguany un any de neus tardanes, encara hi podrem trobar alguna congesta o clapa de neu.

40 min. Deixem la pista per dirigir-nos cap a la dreta seguint un corriol ben fresat i marcat. La pujada és forta però fàcil.

1 h 10 min. Coll d’Arcalis 2715 m. des de el coll ja veiem la vall d’Angonella,  girem a la dreta seguint pel vesant sud el llom que es desprèn de la muntanya de Cataperdis. El corriol ens porta a un avant cim continuarem pel corriol fins assolir el cim del Cataperdis.

2 h 20 min. Cim del Cataperdís 2805 m. la vista és extraordinària  gaudint d’un panorama  excepcional . A la baixada desfem el camí fins el coll d’Arcalis, i  de manera opcional per cresta força fàcil però no apte pels que tenen vertigen assolirem el pic d’ArcalÍs .

3 h. Pic  d’Arcalis 2776 m. Des d’aquest nou cim tenim un vista a vol d’ocell de la vall i de les pistes d’esquí,  retrocedim de nou al coll d’Arcalís on  es podrà  decidir cadascú, si retorna per la coma de Rat a buscar l’autocar pel mateix camí de pujada,  o bé baixar pels estanys i refugi d’Angonella amb una baixada de 2h 30 min. a 3 hores aproximadament.

4 h. Estació d’esquí  d’Ordino – Arcalis on ens espera l’autocar, hi ha servei de bar.

Pels que baixin per la vall d’Angonella passaren pels estanys i refugi d’Angonella on s’uniran amb el GRP Andorrà i a traves d’un bosc de pi  i per bon camí arribaren al poble de Llorts.

-FI DE L’EXCURSIÓ-

La propera sortida serà el dia 24 de juliol al pic de Monteixo de 2905 m. al Pallars Sobirà.

Informació

Dia: 19 de juny de 2016.

Lloc: Estació d’autobusos de Vilafranca.

Hora: 6:30 del matí.

Dificultat: Moderada  hi ha alguns passos de cresta fàcils.

Distància: 8 km. aproximadament per l’itinerari normal i 10 km. pels estanys d’Angonella.

Coordinadors : Fina Ràfols i Fèlix Masachs

Desnivell: 600 m. de pujada i 600 m de baixada per l’itinerari normal on l’autocar ens recollirà a  l’estació d’Ordino.- Arcalís. Els que facin el circuit llarg de 1400 m. de baixada pels estanys d’Angonella,  l’autocar els recollirà al poble de Llorts.

Horari: 4 h. Itinerari normal i 6 h. Itinerari llarg.

Transport: Si es cobreixen  les places anirem amb autocar, sinó amb cotxes particulars.