+2000. Cambra d’Ase

+2000.

PIC DE CAMBRADASE 2750 m, TORRE D’EINA 2850 m. i PIC D’EINA 2794 m. ( Alta Cerdanya)

Diumenge: 14 de juny de 2015

Lloc i hora de sortida: A les 6 del matí de l’estació de bus del diumenge amb cotxes particulars

Durada: 5 hores de pujada i 2.30 h. de baixada.

Distancia: 19,5 km.

Desnivell positiu: 1400 metres.

Desnivell negatiu: 1400 metres.

Dificultat: Mitjana degut al desnivell i la distància

Notes: Cal portar: esmorzar i dinar del diumenge i quelcom per anar picant en el transcurs de l’excursió. El desplaçament es farà en cotxes particulars. Cal inscripció prèvia al Centre Assegurança obligatòria mínim la C.

El pic de Cambradase, són en realitat son dos pics l’oriental i l’occidental , esta situat al final d’una llarga carena que es desprèn cap al nord, del cercle de muntanyes que voregen el Santuari de Nuria. Aquesta llarga carena, passa pels pics d’Eina i la Torre d’Eina, finalitzant en el Cambradase.

Tots aquests cims estan flanquejats per profundes i boniques valls com la d’Eina, a occident, declarada Reserva Natural l’any 1993 per la seva riquesa botànica, i a orient hi trobarem la vall de Planés i de l’Estanyet força desconeguda. Una de les curiositats naturals que destaquen en aquest cim, son les vertiginoses canals que tanquen el circ glacial de Cambradase, aquestes canals són recorregudes a l’hivern pels amants de l’escalada en glaç.

Els horaris desnivells i km. Són aproximats.

ITINERARI

Inici. Començarem l’excursió a l’aparcament de l’estació d’esquí d’Eina 2600, a 1750m. Anirem pujant per les pistes t’esqui seguint el camí GR-36, que aviat deixarem a la dreta, seguirem per les pistes d’esquí per anar a buscar la zona més alta de l’estació.

1 h 30 min. Som a la part més alta de l’estació d’esquí d’Eina, continuarem pel llom del Serrat de la Font Freda, amb interessants vistes de la Cerdanya, el llom és ampli, suau i fàcil de pujar, a mesura que pugem la carena es va fent més estreta i al final es converteix en una cresta rocallosa, però fàcil de seguir.

2 h 15 min. Assolim el cim de Cambradase occidental de 2711 m. d’altitud, estret i allargassat. Continuarem seguint pel camí carener fàcil i molt fresat fins a un petit collet. A l’esquerra podem veure la sortida de la canal Vermicelle d’escalada en glaç, la de més anomenada del massís i tot el cercle de les vertiginoses parets del circ glacial de Cambradase. Seguim el sender de la cresta que puja i baixa suaument fins a assolir el cim principal que ens queda desplaçat a l’esquerra, E.

2 h 40 min. Cim del pic de Cambradase 2750 m. Excel·lent panoràmica en totes direccions. Retornem a la carena principal del Serrat de les Fonts i la seguim en direcció S.E. per un camí de carena fàcil fins arribar al peu de la Torre d’Eina. Una petita grimpada fàcil en situa al cim.

3 h 40 min. És el segon gran cim que assolirem avui. No cal dir que la vista és grandiosa en totes direccions . El camí continua ara de baixada, perdem uns 190 metres de desnivell fins el coll de la Torre d’Eina.

4 h 10 min. Coll de la Torre d’Eina 2666 m. A la dreta enclotada ens queda la vall d’Eina. El camí ben fresat, continua cap al cim del Pic d’Eina, que assolim sense cap complicació

4 h 50 min. Pic d’Eina, situat a la carena de l’anomenada Olla de Núria, amb el pic de Noufonts A l’ E i el de Finestrelles a l’ O. Anem a l’esquerra pel llom de la carena, a buscar l’ampli coll d’Eina o de Núria.

5 h 10 min. Coll d’Eina o de Núria 2680 m. Ampli pas cap el poble d’Eina. A partir del coll, anirem seguint el ancestral camí que seguien i segueixen els romeus, pelegrins i fidels de la Cerdanya en el seu romiatge cap al santuari de Núria,. El camí és a la primavera un paradís pels amants de les flors naturals, i la botànica i els 8 km que resten per arribar al poble d’Eina se’ ens faran curts. Abans d’arribar a Eina deixarem el camí de la vall per anar cap a la dreta pel GR 36 que ens retornarà al punt d’inici de l’excursió.

7 h 50 min. Final de la magnifica l’excursió.