BICICLETA-BTT nocturna al Clapí Vell

El dissabte, 9 de juny, farem la pedalada nocturna a l’emblemàtic cim del Clapí Vell de 704 mt. Tot i que més d’un, ja ha pujat al Clapí. La pujada nocturna no té res a veure amb la diürna. Sortirem a les 20:00 h. Del pàrquing del Complex aquàtic, per poder aprofitar una hora de claror. Anirem cap a Sant Martí passant per sota el castell i travessant vàries vegades la riera de Pontons, per fer cap a l’ermita de Sant Joan Lledó. Pujarem pel camí de Mas d’en Coll fins a la carrerada asfaltada que va de Torrelles a la Moixeta, a pocs metres decantarem a la dreta i començarem la llarga i plena de revolts pujada al Clapí Vell. Un cop al cim i si la nit ho permet, gaudirem d’una fantàstica vista nocturna del Penedès i al raser de la caseta de guaita, podrem descansar i menjar. Baixarem pel mateix camí fins a empalmar amb el Camí dels Navegants que ens portarà a la carrerada que porta a Roca Vidal. Agafarem el camí que va seguint la riera de Marmellar (tot i que no hi baixa aigua, s’ha de vigilar al creuar-la, ja que hi ha molta pedra i grava) fins a sota el Castellot, el Maset dels Cosins (Castellví) i pel camí de Sant Jaume fins a Vilafranca, després d’haver ciclat 42 km.