BICICLETA – Matinal de segon diumenge de mes – Vilafranca – Vilanova – Vilafranca

Sortida circular en BTT Vilafranca – Vilanova – Vilafranca

Poques sortides en BTT combinen la muntanya i el mar i aquesta n’és una d’elles. Sortirem a les 8 del final de la Rambla de la Girada, direcció la Muntanyeta i Sant Miquel per agafar després un tram de l’antiga C15 fins l’antic camí de Viladellops a Canyelles que amb lleugera pujada i fent zig-zag fa cap a la Cogullada i Canyelles. Creuarem aquesta població i la urbanització Les Palmeres, passarem per la casa pairal de Mas de l’Artís i en pocs moments estarem a la Ronda Ibèrica de Vilanova. Travessarem la població fins a la platja del Far, on farem parada per esmorzar.

Després d’esmorzar, ciclarem pel passeig Marítim de Vilanova i, es pot dir que a partir d’aquest moment, comencen 16 quilòmetres de pujada fins al cim del Puig de l’Àliga. Sortirem de Vilanova direcció el Corral d’En Roc i el camp de golf. I a partir d’aquí, comença el tram més dur de la sortida, una rampa encimentada d’un quilòmetre i mig amb trams que superen el 20%. Passada aquesta prova, anirem fent tobogans fins a la partió del Parc del Foix i del Garraf, passarem per costat de Casa Alta  i començarem a pujar cap a les Tres Partions i el Puig de l’Àliga, cim d’aquesta sortida.

Ara ja tot baixada fins al castell d’Olèrdola, la font de Fontanilles i el Fondo de la Vall. El tram final el farem pel Sant Sepulcre i el Pi de la Serreta, entrant a la vila pel Molí d’En Rovira, després d’haver pedalat 55 quilòmetres.

Nivell físic: Alt.

Nivell tècnic: Mitjà.

Enllaç al wikiloc amb el track de la ruta.