BTT – Matinal del segon diumenge de mes – FANTASMES DE MARMELLAR

FANTASMES DE MARMELLAR

Sortirem a les 08:00 h. Del matí del pàrquing del Complex aquàtic direcció Sant Martí. Pujarem per la casa de colònies l’Estol fins a Can Grau i per corriols i camins pedregosos farem cap al Mas d’En Coll i a la pista asfaltada de Torrelles i la Moixeta. Farem un tram de pista i decantarem a la dreta per començar a pujar el Clapí vell, però just quan trobem l’encreuament amb el camí dels Navegants, baixarem fins la cruïlla de les Pinedes altes i el Castell de Marmellar, on farem parada per esmorzar. Un cop reposades les forces, tornarem a ciclar pel fondo dels Bulgars fins a trobar una rampa molt dreta i pedregosa, on és molt complicat ciclar.  Un cop superada aquesta dificultat, empalmarem amb el camí que porta a la urbanització La Talaia, una pujada llarga i amb zig-zag, sovint tècnica i físicament exigent, però si s’agafa una bona traçada es pot fer tota sobre la btt. Travessarem tota la Talaia fins trobar el camí de Marmellar, un camí en baixada que es troba en força mal estat degut a que la urbanització l’ha convertit en riera.

I per fi, el poble abandonat de Marmellar i la seva església de Sant Miquel, que conserva el seu campanar, pràcticament intacte. Farem parada per gaudir de la zona, el paisatge i qui vulgui, pujar al campanar.

Tornarem per la vessant oposada, baixarem fins a trobar la riera de Marmellar que creuarem en nombroses ocasions, per un camí ple de tobogans, tornarem a passar per sota el castell. Aquí agafarem el corriol que entre una frondosa vegetació va tallant la riera, fins portar-nos al camí principal que ens deixarà sota mateix del Castellot. En aquest punt, segons anem de temps i forces, decidirem si tornar pel camí de Sant Jaume o fer un tros de carretera fins Sant Pere Ad Vincula, La Bleda i Vilafranca.

La sortida és llarga amb una durada d’unes 6 hores i entre 52-60 km depenent del lloc de tornada.