BTT – Matinal segon diumenge de mes – Pont de l’Arcada

El pont de l’Arcada és un pont natural format a la roca, a l’era del Cretaci, fa milions d’anys. Està situat entre Olesa de Bonesvalls, el Lledoner i Ordal.

Sortirem a les 8 del matí de la plaça de les Arts direcció Cantallops passant per Les Gunyoles i Avinyó Nou. A partir d’aquí, començarem a ciclar entre vinyes i bosc, passant per la muntanya Rodona i el bosc dels Vidriers, per una pista molt bonica, que durant 4 quilòmetres, va pujant molt suaument fins a decantar cap a la casa llarga i agafar el camí  de les planes de Can Ravella, que en forta pujada ens deixarà a la Serra de les Planes, on esmorzarem.

Reprendrem la pedalada seguint la carena, fins al turó de les Mentides o Crestabox. A partir d’aquí, 4 quilòmetres de baixada (els primers 200 metres pedragosos), totalment ciclables, fins a Olesa de Bonesvalls, on farem parada a la font dels Bous. Pel fondo de la riera d’Olesa i passant per davant d’antics forns de calç, farem cap al nostre destí: el pont de l’Arcada, un lloc poc conegut de les nostres contrades.

Tornarem a pedalar fins a la urbanització el Lledone, on començarem a pujar per asfalt fins a trobar el camí del bosc glaçat i el pi de les quatre soques. A partir d’aquí, baixada fins a Ordal i tornada a Vilafranca per Sant Pau i Sant Sebastià dels Gorgs, per arribar a Vilafranca havent pedalat uns 55 quilòmetres.