ESCOLARS ANUALS INFANTS I JOVES CEP
Curs confirmat, encara us podeu apuntar!
SEGON GRUP: de 9 a 12 anys. Dimecres de 17.15 a 18.15
Com a definició del grup, l’objectiu principal és la pràctica de l’escalada indoor mitjançant el joc i el desenvolupament d’entrenament específic per a aquest esport. Inclourem exercicis de tècnica individual treballats de forma jugada i també exercicis específics per a desenvolupar la tècnica i les qualitats físiques que intervenen en l’escalada.
OBJECTIUS
- Conèixer i practicar l’escalada indoor de forma segura.
- Conèixer les tècniques de mans en l’escalada.
- Conèixer les tècniques de peus en l’escalada.
- Conèixer les tècniques de cos en l’escalada.
- Treballar les qualitats físiques que intervenen en l’escalada.
- Conèixer les parts de la sessió, saber identificar-les i saber omplir-les.
- Relacionar-se i interactuar amb la resta de companys/es amb l’escalada com a element vehicular.
CONTINGUTS
- La caiguda, distribució a la sala, respecte als altres usuaris, i cobertura del company mentre fa bloc.
- Formes jugades i jocs relacionats amb l’escalada.
- Elements de la sala. Inclinacions diferents del rocòdrom, tipus de presa, funcionament dels blocs, zona infantil, campus, tension board, i gimnàs.
- Tècniques de mans. Roms, pinces, invertits, laterals, regletes, i forats.
- Tècniques de peus. Puntes, laterals, taló i empenya.
- Tècniques de cos. Bicicleta, dinàmic, mantles, i coordinacions.
- La sessió. Parts de la sessió, què fer en cada part, i l’escalfament.
- El material. Els peus de gat, magnesi líquid i magnesi en pols. Roba esportiva.
- Les qualitats físiques. Força, resistència, velocitat i flexibilitat.
- Disseny de vies i blocs per a l’entrenament personal i dels companys.
MATERIAL
- Peus de gat
- Magnesi líquid
- Roba esportiva
CONSIDERACIONS
Cal buscar un grup el més homogeni possible amb un nivell similar si realment es vol mantenir el mateix nombre d’alumnes al llarg del curs. El monitor/a ha de tenir clar que l’objectiu és que els alumnes escalin i desenvolupin la tècnica mitjançant la pràctica, no sempre jugant, juntament amb les qualitats físiques que necessitin. Caldrà incloure alguna part d’entrenament específic durant la sessió, amb comptagotes i sempre individualitzat per evitar lesions i/o problemes físics. Podem anar introduint alguns elements propis de la competició com ara blocs de volums, vídeos, etc, però sempre enfocat al lleure i només com a tast. Recordem que els alumnes poden partir de zero tot i ser el segon grup, ja que és qüestió d’edat només.