SOCI CEP. Caminada amb esmorzar popular per païr els turrons. Roc de Forrellac, 628m (Alt Penedès i Baix Llobregat

Caminada, Pedalada i Cursa popular per pair els torrons al Roc Forellac ( 629 m.) i al puig d’agulles ( 653 m). INSCRIPSIONS SOCI

Excursió a peu

Hora de sortida: A les 8 del mati de l’estació d’autobusos amb cotxes particulars. O bé a 2/4 de nou del matí des de la urbanització del Lledoner situada a 200 metres a la dreta, una vegada passat el coll d’Ordal.

Kilòmetres a peu: 11 km.

Hores de camí: 3,30 + parades aprox.

Desnivell de pujada: 400 metres acumulats

Dificultat: Fàcil.

L’esmorzar com cada any és gratuït pels socis del CEP, i pels no socis el preu és de 2 euros.

NOTA IMPORTANT: Cal inscripció prèvia per tal que no falti ni sobri esmorzar.

Enguany per la sortida de pair els torrons, anirem a la serra de l’Ordal, concretament al roc de Forellac i al Puig d’Agulles, aquest últim amb 629 m.  Es la màxima elevació de la serra, i està coronat per una estació meteorològica del Instituto Nacional de Meteorologia.

Començarem l’excursió a la urbanització del Lledoner on haurem aparcat els cotxes. Travessarem la carretera N-340 per sota, seguint per  l’antiga carretera fins al coll d’Ordal on hi ha la creu.

La Creu d’Ordal data d’abans del segle XVIII en que es construí la carretera  i fou destruïda pels francesos  a la batalla del coll d’Ordal  contra els anglesos. Es restituí l’any 1952 obra de l’artista Gerònim  Martorell i Tarrats.

Seguirem a la dreta pel camí de Mas Granada. Dalt enlairada a l’esquerra podrem veure la torre del telègraf òptic, pel que  sembla  l’estan restaurant. Aquesta torre i tota la xarxa de la telegrafia òptica a Catalunya, es va construí en dos anys, concretament entre els anys 1848 i 1849 i tenia 80 torres i 800 km. de recorregut.  Va esta en funcionament fins l’any 1862 en que es va substituir pel telègraf elèctric. Deixarem una pedrera a l’esquerra, i tot fent camí passarem pel davant d’una petita ermita de nova construcció dedicada a la Virgen del Rosario. Més endavant passarem pel costat de l’enorme esvoranc fet per un altra pedrera.

Fondo de Mas Granada, lloc previst per l’esmorzar. Després, continuarem de pujada cap el cim Roc de Forellac,  des d’on gaudirem d’una esplèndida panoràmica cap  a la muntanya de Montserrat, la plana del Penedès i les muntanyes que l’envolten. El que ve a continuació és la baixada al coll de Portell i, la següent pujada al puig d’Agulles on es repetirà la panoràmica descrita abans.

Una ràpida  baixada, per un camí molt erosionat pel pas de les motos, ens portarà fins a l’antic monestir de Sant Ponç de Corbera. Admirable obra del romànic  llombard,  data del segle XI i esta molt ben restaurat i conservat. L’església formava part d’un convent benedictí  que depenia de l’abadia de Cluny ( França).

La nostra caminada segueix ara  en lleugera pujada, a la riba del torrent pel fondo de Can Dispanya, i després pel fondo de Boca de Llop per arribar al pont del Lledoner.

El pont o millor dit, viaducte del Lledoner, es una obra d’enginyeria catalogada en l’Inventari Arquitectònic de Catalunya, la seva construcció, fou iniciada a la segona meitat del  segle  XVIII  sota  el regnat  de Carles III, i acabat 30 anys més tard al inicis del segle XIX, en el regnat de Carles XIV. Te una alçada de 32 metres i una llargada de 120. El cost de l’obra fou elevadíssim i per tal de sufragar els costos,  s’hi establi un peatge pel pas dels carros el que avui coneixem amb el nom del Pago. En els seus inicis fou projectada com a una carretera militar d’accés ràpid a Barcelona,  molt més segura que l’emboscat camí ral  tradicional, que passava  per Sant Boi, Begues, Olesa i Vilafranca. Fou dinamitat en la passada guerra civil espanyola, en el transcurs de la retirada de l’exercit republicà i reconstruït posteriorment  l’any 1939.

El el pont el pont a mitja alçada pel pas de vianants, i accedim a la urbanització El Lladoner, inici i final de l’excursió.