Sortida infantil. Camins i ermites

Desplaçament

Sortirem amb cotxes particulars a ¾ de 9 del matí de l’estació d’autobusos de Vilafranca o a les 9h a l’era del Cafè de Sant Cugat Sesgarrigues on deixarem els vehicles i començarem l’excursió.

Itinerari

Tot passant pel costat de l’Ajuntament i del Cafè pujarem pel carrer Sant Antoni fins a l’església parroquial de Sant Cugat Sesgarrigues. Continuarem vers el N passant pel costat de la Gruta i de l’Agrobotiga. Amb molt de compte travessarem la carretera BV-2429 i seguirem pel carrer de la Torre del Gall. Deixant enrere el poble, a l’esquerra veurem la masia del mateix nom i una mica més enllà les caves Elyssia. Per un camí ample que gira al N arribarem a la Carrerada que enllaça Avinyonet amb Guardiola de Font-Rubí. Enfilarem direcció E i seguirem pel primer camí que gira a l’esquerra. Ens desviarem del camí principal per passar un tram entre vinyes i arribarem en un vèrtex geodèsic anomenat “La Serra“ de 279 m d´altitud; malgrat la seva poca alçada, té una gran vista de 360º (Montserrat-Ordal-Font del Cuscó-Skyline de Vilafranca-La Granada).

Desfarem el recorregut fins a tornar a trobar el camí principal que va baixant per l’Oest. Abans d’arribar a la masia de la Fassina girem al N i continuem baixant al costat de les vinyes fins al camí de Llinda; tenint davant Mas Bertran. Girarem a l´E i continuarem fins a trobar un camí a l’esquerra entre vinyes que enllaça amb una feixa de bosc que mena fins a la masia de Llinda. Ens aturarem per visitar l’ermita de la Mare de Déu de Llinda adossada a la mateixa masia.

Un cop descansats continuarem pel camí franc i arribant a Sant Sebastià dels Gorgs farem una petita parada per tal d’observar el monestir i en particular el timpà de la portalada de l’església i el seu campanar.

Sortirem del poble pel carrer de Baix i travessarem el torrent Gran. Un cartell ens indica la direcció de Sant Pere d’Avinyó; la seguirem fins a veure un altre cartell que ens orienta cap al jaciment de la Font de la Canya; on farem una breu visita, un cop hi siguem tots. Després retrocedirem fins al trencall que ens porta a Can Fontanals-Caves Avinyó. Passarem pel costat de la masia; girarem cap a sud i passarem a prop de l’aeròdrom d’Avinyonet on qui vulgui si podrà acostar i visitar.

Tot seguit continuarem el camí asfaltat fins a trobar, altre cop, la Carrerada, en aquest punt girarem cap a l’Oest. Després de caminar entre vinyes arribarem a la zona esportiva-escolar de Sant Cugat Sesgarrigues. Continuarem pel c/de la Masia, l’avinguda de Catalunya, el c/Milà i Fontanals, el c/Ponent fins a l’era del Cafè on finalitzarem l’excursió.

Informació

Sortida: L´Era del Cafè (Sant Cugat Sesgarrigues) o de l’estació d’autobusos de Vilafranca un quart d’hora abans.

Data: Diumenge, 2 d’octubre del 2016.

Hora sortida: A les 9:00 del matí.

Durada : Unes 3-4 hores a pas d’infant (sense parades).

Dificultat: Fàcil, per camins entre vinyes i pistes de bon fer.

Desnivell: De 300 metres i d’uns 11 km aproximadament.

Cal portar: Calçat còmode, esmorzar, ganyips, aigua, un barret o gorra i ganes de passar-ho bé.

Desplaçament amb cotxes particulars.

Excursió guiada per Josep Maria Farré i Alícia Figueras.