BICICLETA – Matinal del segon diumenge de mes. PENEDÈS a la Vista!

Sortida destacable per les importants vistes i belleses del recorregut.

Sortida amb desnivell acumulat progressivament, es rodarà per bones pistes amb alguns trams pedragosos i descensos ràpids on cal anar en compte.

Ja de sortida, enfilarem el camí de Sant Pau, primera pujadeta per escalfar. Continuarem cap a Pacs i Vilobí, passarem pels Pèlags fins arribar al mirador del Llac gran, el rodejarem i ja veurem el cim de la nostra sortida: Font-Rubí i la Serra de Bolet. Baixarem cap a la Rovira Roja i anirem cap a Cal Sègol i Mas Guineu, passant entre horts i fruiters. Anirem superant el desnivell de l’etapa per una pista entre bosc, que va pujant progressivament. Creuarem la carretera de Font-Rubí i seguirem per una pista asfaltada, que porta al nucli antic de Font-Rubí i el balcó del Penedès. Haurem fet 16 quilòmetres, i una bona part del desnivell de la sortida. Aquí recuperarem forces esmorzant i gaudint de les magnífiques  que ens ofereix aquest mirador.

Tornarem a pedalar per camins boscosos cap al Coll de la Barraca, on agafarem una pista forestal a la dreta, ampla i entre pins, gaudint de les vistes de la part oest de la comarca de l’Anoia, de Montserrat i dels Pirineus.

Abans d’arribar al cim, trobarem un tram força pedragós per arribar al punt més alt de la sortida: la carena del Bolet (783 mt.). Començarem a baixar, passant per la casa del Bolet i després d’una pista frondosa, arribarem a la cruïlla amb la cova del Bolet i més endavant Clivilleres. A partir d’aquí, per pistes bones, un ràpid descens fins a Pareres, l’Alzinar i Guardiola, on agafarem la carrerada fins a Vilafranca, passant per Les Cabanyes.